Ingen rubrik (pga lathet..^^) alt. 183-183

2kommentarer

Yo! Här är en liten uppdatering om min lördag.^^

Tygturen till Stockholm blev av som planerat. Vi var 4 tappra själar från norrtälje (mig inräknad) samt två som mötte upp i stan som gjorde huvudstaden osäker. Vi kollade först in Ohlssons tyger, efter en liten koll in i perukaffären Global Hair. På tygaffären hittade jag fodertyg till madam red-jackan. Det självklara valet av foderfärg kanske skulle vara svart, men jag blev kär i en grön färg istället. Visst, det kanske inte kommer synas men det känns bra ändå. Köpte även flisselin-tyg att göra själva jackan stadigare med, just nu är det väldigt sladdrigt med bara ett lager tyg.

Efter en liten titt in till Panduro tog vi tunnelbanan till Kungens Kurva och tygbutiken Stoff & Stil. Det är nog en av de största tygbutikerna jag har varit på. ^^ Jag hittade dock bara vitt tyg till inner-haorin (en slags lång jacka). Det blev ett vitt mjukt bomullstyg. Jag hittade tyvärr inget lämpligt tyg till hakaman på Soff & Stil, så jag valde att åka tillbaka till Ohlsson tyger där jag sett ett kanske-lämplig bomullstyg. Jag vet inte om jag är 110% nöjd med det men det var bättre än det lintyg som fanns på båda ställena.
Huu.. Det är tungt med tyg, samt otympligt att bära runt på. Jag mötte upp med resten av gruppen på SF bokhandeln, vi splittrades en stund eftersom jag ville tillbaka till tygaffären. Jag hade tur och hann kolla runt lite men hittade inget jag ville köpa. Blev dock lite kär i iskubsformer som såg ut som mustascher! Var tvungen att ta en bild på dem. ^^




Det hann bli eftermiddag innan vi kändes oss färdiga med allt och återvände till Norrtälje. Det var verkligen en toppendag! Jag lärde känna de andra bättre och hade verkligen kul! 

Dagens inköp!

Fodertyget till Madam Red-jackan. 




Tygerna till bleach-dräkten. Tyget längst bak är till hakaman och de två tygen längst fram är till de två haori-jackorna. 



***
På kvällen träffade jag finaste måne och hennes (mina?? våra??) vänner och festade lite. ~

Först var det förfest på månes balkong tillsammans med myggen. Jag tog det lungt med alkoholen, hade större lust att dansa än att få minnesluckor och få infall att göra dumma saker (vilket har hänt ibland..). Vi lekte även 'jag har aldrig'. Det var en betydligt mer vågad variant än de tillfällen jag lekt det på gamla folkan. Jaa, men det var intressant allafall..

Vi stack ner på stan tillslut till ett litet ställe vid ån, kommer inte ihåg vad det hette. Det var princip ett yttertält med sittplatser och ett dansrum med bar. Det var varmt och svettigt och alldeles underbart! Det spelades bra musik och det var härligt att dansa igen! Dock blev jag störd i dansen av nån som raggade på mig. *grr*

Jag måste ha en förbannelse på mig att bli raggad av folk jag inte tycker är attraktiva: som män med permanent skäggstubb, repliker som: *du dansar bra, hem till mig eller..? och brist i kommunikationen då de inte pratar svenska.. Jag är ute för att dansa, inte för att hitta one night stands..

Jag lyckades fly den ovälkommna uppmärksamheten och höll mig till måne och co resten av natten. Till min lycka spelades 'Moves Like Jagger'!! Det var dock lite svårt att dansa till den då det var så trångt men några rörelser lyckades jag med! Jag stannade hela natten för ovanlighetens skull, brukar jämt rymma framåt 2-tiden.

Jag var så gott som bakisfri när jag vaknade på söndagsförmiddagen, det var skönt eftersom jag skulle jobba på eftermiddagen. Det här inlägget skulle egentligen ha blivit postat på söndagskvällen, men dåligt internet och osammarbetsvillig ipad som raderade bilderna gjorde livet svårt för mig. Men den som väntar på nått gott..! <3

Ps. I söndags, 1 juli 2012, hade det gått 183 dagar av året och det var 183 dagar kvar!

Free hugs! <3

2 kommentarer

sandra

06 Jul 2012 10:00

I gladly beat up those stupid guys ^^ haha!

Belawyn

06 Jul 2012 14:52

Aww, tur att jag har dig! <3

Kommentera

Publiceras ej