Oprovocerat inlägg på G utan nån slags vettig tidsordning. Typ..

1kommentarer

Jaha, det är frustrerande när skrivlusten slår till när man inte har tid att skriva eller måste prioritera annat som jobb eller sömn.. Av nån anledning har jag vart onödigt trött på kvällarna, och det är jobbigt(alt. intressant) att skriva när hjärnan är luddig. Det här kanske inte är det mest sammanhängande av inlägg men det får duga. ^^

Let's dig in! (if you dare^^)

¤¤¤

Drömde en väldigt obehagligt verklig dröm häromnatten om min hund Axa. Vi var på promenad hemmahemma på landet i skogen. Det var en härlig sommardag och Axa sprang lös som vanligt. Omgivningen var inte exakt som den är i verkligheten, det var andra hus och grannar, men tillräckligt för att ge samma trygga känsla. Vi gick längst en gräsväg och plötsligt började Axa glida ner för en grässluttning. Hon försökte få fäste med klorna men gled ner tillsammans med grästovor och lös jord ner i en vattensamling. Jag följer med ner för sluttningen så fort jag kunde men när jag var nere hittade jag henne liggandes  livlös i vattnet. Hennes kropp var tung av vatten och ledlös och ögonen stirrade tomt. Jag försökte febrilt att få liv i henne, men hennes kropp bara hängde och inget jag provade fungerade. Trots det hemska som hände fortsatte omgivningen vara som tidigare, en lummig grön sommardag med fågelsång och vind genom träden.
Det var ungefär här jag vaknade, halvt i panik för jag visste inte vad som var dröm eller verklighet. Det tog några minuter innan jag lugnade ner mig och inse att axa var utom fara. Jag har blivit en väldigt klängig matte efter den här obehagliga drömmen, och är ganska säker på att axa inte har ett dugg emot det (hon är en väldigt bortdkämd dam!). 

¤

Den här fina huggisen råkade jag och axa nästan snubbla över under en smultronjakt på vägen mellan bussen och jobbet i tisdagsmorse. Vi stirrade på varann ett tag och den var tålmodig nog att låta mig knäppa några bilder av den. Jag hoppas den klarar sig från att bli överkörd i framtiden, det är så sorgligt och onödigt att se överkörda ormar överallt.



¤

I måndagskväll var jag över till Uppsala och våldgästade min kära bror och svägerska. Jag hade fått hjälp att beställa klänningar över internet och ville försäkra att de passade bra. Båda klänningarna satt bra, även om de kändes lite kortare än jag är van med. Tur att jag har fina ben! ^^

Klänningarna är skaffade inför min systers bröllop nästa helg. Jag kommer troligen (95%) ha på mig den blåa klänningen. Den funkar bäst med min hud- och hårton, och känns bekvämast (trots paljetterna^^).





*
Härmed presenteras sommarens bildföljetong! Detta däck är hem åt ett gäng solrosor som ska växa sig stora och starka i sommar. Solrosfröna var en present åt mina brukare av Brukskoperativet JAG, som en utmaning att vara med i en 'vackraste solrosen'-tävling. Lycka till solrosor! <3



Det här får vara allt för den här gången..

Free hugs! <3

1 kommentarer

sandra

09 Jul 2012 00:06

Schaisse!! vilken läskig mardröm :O tur att det just bara är en dröm..



Vilka fina klänningar~! :D

Kommentera

Publiceras ej