25 års firande!

1kommentarer

Igår fyllde jag 25 år.

Det var en väldigt odramatisk händelse.

Jag kände mig inte alls annorlunda när jag vaknade på morgonen än dagen tidigare..

¤¤¤

Då jag redan var hemmahemma på landet så passade jag på att bjuda in familjen på lite fika för att fira mig! <3

Eftersom det är onödigt att göra saker i tid och sista minuten är bästa lösningen var jag tvungen att bege mig ut och handla direkt på förmiddagen. Som tur var så hittade jag både jordgubbar och onyttigheter utan större problem!

Väl hemma igen bakade jag en mjuk pepparkaka modell kaisa: dvs. smör, ägg, mjölk istället för vatten och massor med lingonsylt för att piffa upp den vanliga tråkiga färdigblandningen. Min irländska svägerska blev satt i arbete att mörda jordgubbar och farsgubben fick vispa grädde. Tack för hjälpen!!

Jordgubbstårtan blev jag förvånansvärt stolt över. Den blev så god!! Vaniljkräm och jordgubbar blev fyllning och den grädden som blev vispad räckte knappt för att täcka alla sidor av tårtan, men det var nästan godare än överflöd av grädde. Sedan blev den dränkt av jordgubbar! *mvahahaha*

¤

Det var ett mysigt fika, och jag fick fina presenter! Bland annat stor blå kopp med tillhörande fat, hjärtformad plåtark, kökshanddukar och värmeljushållare, koppelhängare med tillhörande tass-handuk, värmeljushållare i sten designad av en konsthantverkare samt bidrag till en platt-tv. ^^

Tack så mycket för alla fina presenter!! <3

¤¤¤

På efermiddagen begav jag mig hem till Norrälje igen, till min lägenhet som inte alls hade städat sig själv som jag hoppats. Stygg lägenhet, fyy..

Jag unnade mig ett badbomsbad och det var himmelskt!! Min badbomb var dock lite mysko. Den hade ljust hårt skal och ett orange frissigt inre som luktade citrusfrukt, men det var inte det märkliga. Utan det var de små färgglada geleklumparna som dekorerade det vita skalet. De små geleklumparnas funktion är verkligen dolt, undrar vad skaparna tänkte då de tillverkade just den här kombinationen.. Plus glitter, massor och massor med glitter. Överallt. Speciellt på mig.

¤

På kvällen våldgästade jag finaste måne och hade filmkväll. Vi skulle egentligen gått ut och dansa med det ska vi göra nästa helg istället då lilla norrtälje inte är midsommardött. Vi kollade på 'Kick Ass' och 'Breaking Dawn'. Den förstnämda var inte alls som jag föreställt mig men den var bra.
Höll på att somna under senare delen av 'Breaking Dawn', det är för mysigt att trängas i en soffa sådär. <3

¤¤¤

Nu idag söndag har jag bara slappat och glott på facebook under förmiddagen. På eftermiddagen åkte jag hem till landet igen för att hämta finaste Axa. Hittade massor med smultron på vägen från bussen, GOTT!!

Väl hemma hos min syster (landet) bjöd jag in mig själv på hämtmats-middag lite av en olyckshändelse, men det var gott så det gjorde inget.

Väl hemma igen tvärdog axa direkt isängen, det är jobbigt att fira midsommar när man börjar bli gammal. <3

¤¤¤

Nu blev det många inlägg på en gång, och flödet i det här sista kanske inte är det bästa med det får duga som det är. Det är härligt att skriva igen!!

Här är en bild på en fontänstaty som blivit midsommardekorerad! Jag tyckte hon blev fin! ^^



Free hugs! <3

1 kommentarer

sandra

25 Jun 2012 15:08

javisst är det onödigt att va ute i god tid xP

mums! det lät ju som världens godaste tårta :D



Breaking Dawn ÄR kass! hela 'Twilight' är dålig! men man vill ändå på nåt sätt se bara för att se hur de går (måste man ju då man inte orkar läsa böckerna)

Kommentera

Publiceras ej