Midsommar <3

2kommentarer

Nu är midsommarhelgen över och det börjar gå mot mörkare tider igen, men tur allafall att det är många månader kvar till november. Huu, jag ryser av blotta tanken av höstrusk.. Kan det inte vara försommar året runt?!

¤¤¤

Min midsommar var mysig! Den traditionella blomjakten blev dock  ersatt av något så oväntat som... cirkelträning.
Min syster (en av dem) har blivit riktigt biten av att träna och springa så hon samlade ihop stora delar av familjen till förmiddagsträning i solen. Det var 10 olika stationer med övningar som: kettelbells, steppa upp på trappsteg, armhävningar med twist, små hantlar och massa annat jobbigt jag förträngt namnet på. Träningen inleddes av min mevalin gymnastik-drillade systerdotter vars uppvärmining var träningspass nog.

Jag satt i solen och tittade på, och lyckades komma ihåg solkräm i sista minuten innan jag blev förvandlad till en röd kräfta. Resten av förmiddagen försvann i ett kick och det dröjde inte länge innan det var dax för lunch. Det serverades olika grillade varianter av kött, kokt potatis och sallad samt hembakt bröd och olika såser.
Den traditionella helgrillade grisen blev ersatt med en liten vildsvinskulting. Det kändes lite makabert med en sån liten (det kanske är det med en stor oxå..), men den var mycket saftig och god!!

Efter maten låg jag och vilade i solen på en filt och lyckades såklart somna. Jag blev på tok för seg och trött för att orka vara social när vi sedan kom iväg till firandet nere i midsommarhagen. Jag bidrog med lite blommor till kransarna och var med och dansade allafall. Jag och axa (henne släpade jag med ^^) rymde från firandet och 'vara socialandet' så fort vi kunde och tog en promenad hem istället. Det var en härlig promenad, jag plockade lite blommor på väggen men blev levande uppäten av alla myggen som överföll så fort man var stilla mer än 1 sekund.

Kvällen tillbringades runt en lägereld. En av höjdpunkterna var jordgubbar doppade i en chokladfontän! Det var så onödigt gott att det var svårt att sluta äta, tänk att två goda ting blir så himmelskt tillsammans!! <3

Jag och Axa i midsommarhagen!


Free hugs! <3

2 kommentarer

sandra

24 Jun 2012 21:39

låter som ett awesome midsommarfirande, som det ska vara~ ^^ ååå chokladdoppade jordgubbar! Hoppas du käkade några åt mig oxå :))



fin bild ^_^

Belawyn

26 Jun 2012 21:10

Såklart åt jag några åt dig oxå! <3 Tack ^^

Kommentera

Publiceras ej