One Update To Rule Them All..

3kommentarer

Yo Kamrater och annat löst folk, efter flera dagars försummande kommer här några små rader! (för vad finns bättre att göra en fredagskväll ^^)

Livet efter semestern, (eller förtydligande: två veckor fullt upp med sy-psykbryt, ägigt konvent med bästa Team Anka, bror-våldgästande, midsommar och 25års-firande,) började igen lite lätt med två 24-timmarspass! Yehoo, som min brukare skulle ha sagt.

Hittade tyg till en kommande cosplay häromdan!! Har beslutat för att hinna sy en shinigami-dräkt från bleach inför Närcon 12, och crossplaya sötaste Hanataro. Det blev en han, för det fanns ingen kvinnlig karaktär som jag gillar som inte är uttjatad. Han är en karaktär jag blivit förtjust i under tiden jag tittat på Bleach och det kändes roligare än att springa runt som honom än en random shinigami.
Tyget då! Det är ett svart tyg, lin och bomullsmix. Jag har en bra magkänsla när det, och ser fram emot att hitta tyg till resten av dräkten och börja sy! Jag vet att jag kanske är för hardcore för en dräkt som inte ens kommer att vara med i nån tävling, men det känns bättre för mig att göra det bästa möjliga jobb. Att sy hakaman har jag hört är väldigt svårt, men det känns bra inför det momentet med. Yay, det är härligt mer optimism!!

Imorn lördag är det dax att bege sig till Stockholm och jaga tyg!! Vi är ett gäng från Team Anka som ska åka tilsammans, dock har vi blivit väldigt reducerade pga sjukdom och andra förhinder, men det blir nog bra tillslut ändå.

På kvällen ska jag träffa lite vänner och ha fest! Vi ska ut och dansa och det ska bli så kul. ^^

***
Här foton från veckan, helt oprovocerat! Enjoy or die!! *mvahahaha*

*

Provade en present mina brukare fått från brukskoperativet JAG, en hårtub som inte alls passade till min kortare frisyr. Det slutatde med att jag klädde ut mig till slöj-bärare (vet inte riktiga termen). ^^ Visst blev jag söt!



*

Någon fågel som spatserat i en vattenpöl. Tyckte det var fint! <3



*

Det blir finfrämmande i Norrtälje! En kyss från Madam Red till den som hittar Strindberg!



*
Flicka äter blomma, eller tvärtom.. Fin staty som står i en park i Norrtälje.



*
"Jag känner en båt, som heter Kaisa, Kaisa heter hon.." <3



*
Jag blev fnissig och glad när jag såg det här. Om jag minns rätt ropade jag ut " sladden är gay! vad roligt!! <3"
Varför jag fick den här reaktionen vet jag inte riktigt, kanske för att jag själv är gay. Annars är enda förklaringen att jag är en större fan girl än jag insett (eller vill erkänna..).. ^^



***

Nej, nu får det vara nog..  Ta hand om er där ute! ^^

Och om du läser det här Shi: om du inte vilar och tar hand om dig imorn kommer jag seriöst och gnager på dina knäskålar. Det är ett hot jag lovar att fullfölja! *mvahahaha*

Free Hugs! <3

3 kommentarer

sandra

30 Jun 2012 08:37

hmm... vet inte vad den där hårtuben ska va till för riktigt, men ja! du blev söt ^^



ha de kul ikväll eller dö! -bwahahaha-

OH NO!!! inte knäskålarna, INTE KNÄSKÅLARNA!!!

Shi

30 Jun 2012 10:50

... ... yes mam. jag vilar o.o tänkte mig något så ansträngande som tvspel och måleri på datorn.



Lycka till med tygjakten! Hoppas på kort här på bloggen, sen! (alt. se tyget nästa gång vi ses)

Belawyn

01 Jul 2012 20:54

Hehe, gnagande av knäskålar är det ultimata hotet!! mvahahaha <3

Kommentera

Publiceras ej