Inför KawaiiCon

1kommentarer

Gokväll!
 
Tänkte sätta en deadline på detta inlägg tills 'So You Think You Can Dance' är slut (för deadlines är ju verkligen min bästa vän annars..), alltså kl 22:30 tills 22:50.
 
Veckan har gått fort.
 
Har inte riktigt hunnit (eller krasst: prioriterat) att göra det som var inplanerat. Hade tänkt att finputsa på de cosplays som ska få följa med på helgens konvent, men de får duga som de är. Hade även tänkt att påbörja det hemliga teamanka-projektet, dock är det ingen brådska med den så det gör inte så mycket.
 
Plusgrejer i veckan är alla fall att jag tog initiativ att överaska en vän som ska flytta iväg med en avskedsträff. Vi var ett gäng i Team Anka som planerade datum, plats, tid, fika och presenter på en oerhört hemlig facebook-chatt.. Det var väldigt roligt att överaska personen i fråga, som konstigt nog inte misstänkte ett dugg trots mina mer eller mindre genomskinliga manipulationer att få denne på rätt plats på rätt tid.
Tyvärr jobbade jag natt den kvällen, i onsdags, så jag kunde inte vara med. Dock hade de som samlades en toppenkväll med allt mys som det brukar medföra. Det är ni värda! Puss på er! <3
 
Idag torsdag var jag iväg till Stockholm hela dagen och hade en väldigt fin och givande dag. Jag åkte direkt efter jag slutat jobba, alltså 8:30. Väl framme i huvudstaden tog jag mig en andra frukost och fikade med varm choklad och morotskaka. Efter mer eller mindre virrade runt Drottninggatan mötte jag upp med finaste Sandra och vi begav i rask takt till Gamla stan och den mest älskade SF-bokhandeln, där vi mötte och hejade på flera andra vänner.
Resten av dagen spenderades med spring på stan, ett möte, god lunch, pandurobesök och såklart fiskpedikyr (som var dagens planerade äventyr). Det var lika spännande som de två tidigare gångerna jag provat fiskpedikyr, plus att det var mycket roligare att ha sällskap än att vara själv. Fiskpedikyren går ut på att man stoppar ner fötterna i ett akvarium med små fiskar som sedan knaprar bort död hud. Det kittlar lite, speciellt precis under fötterna och på tårna.
 
Fyy, min deadline fungerade inte alls.. Nu är det otäcka 'Criminal minds' på tv istället, dansprogram är betydligt mysigare att titta på.
 
Såå! Imorgon bär det iväg på impulsivt äventyr till Sundsvall och konventet KawaiiCon! Det känns spännande och samtidigt läskigt på sammagång eftersom jag åker utan sällskap. Dock känner jag(/har träffat tidigare) folk på plats så det borde ju logiskt sett inte vara så mkt att oroa sig för.
Har tänkt att ha på mig min Madam Red-cosplay på fredagen och förhoppningsvis ha ett litet meet-up med flera från serien Black Butler/Kuroshitsuji. På lördagen är min will-of-the-wisp från disneyfilmen Modig inplanerad, den har jag även tänkt att tävla i cosplaytävlingen med. På söndagen hade jag först tänkt att strunta i cosplay men min bortskämda Hanataro-cosplay kräver att få följa med. Som tur är så är den lätt att byta om ifrån så jag tänkte resa hem i vanliga kläder.
 
Nej, nu måste jag packa klart det sista och sedan sova. Det kommer bli toppen i helgen!
 
Free hugs~
 

1 kommentarer

shlajm

11 Feb 2014 21:17

Det var riktigt Nicigt hej då! Tack för det~ <3
Tyck det är dags att uppdatera!!

Kommentera

Publiceras ej