Chillcon3 (5 jan 13)

0kommentarer

*daam daam daaam* (<----dramatiskt intro..^^)
 
Här kommer det äntligen! Inlägget som alla längtat efter, men inte riktigt varit medvetna om det ännu..^^
 
..eller så är det bara massa struntprat från min sida för att slippa förklara varför jag väntat i 3 veckor på att skriva ner inlägget ifråga. Men bättre sent än aldrig!^^
 
***
Såå!! Den 5 januari var det dax för mig och tre vänner att förära konventet Chillcon3 med våran awesome närvaro, samt representera Team Anka.^^
 
Vi trotsade stockholmstrafiken med en modig röd liten volvo, och lyckades komma fram helskinnade utan alltför allvarliga felkörningar. Jag hade min Hanataro-cosplay, samt hade fixat min egen frisyr istället för att ha peruk. Mina vänner valde att cosplaya Serenity från Sailor Moon, samt Saito och Hijikata från en samurai-serie jag aldrig kommer ihåg namnet på. Hursom så var vi hur snygga som helst!
 
Chillcon var ett litet men väldigt mysigt konvent. Vi hade anmält oss alla fyra till cosplaytävlingen, så vi tillbringade en del av tiden backstage. Vi var 14 stycken som skulle tävla och det var en riktigt härlig stämning. Det var en fotograf där som tog fina bilder på oss, som även blev upplagda på facebook. *glad*
Jag startade som nummer fyra under tävlingen (vilket är roligt eftersom hanataro kommer från kompani 4 i bleach-universumet). Jag kommer seriöst inte ihåg hur jag poserade på scenen, men det var säkert bra. Mina samurai-vänner gjorde en gemensam posering, det blev nästan en liten sketch med stor fangirl-varning.
 
Efter cosplay-tävlingen minglade vi runt med resten av konventet, pratade med andra som hade tävlat samt i mitt fall glompade gamla vänner. Det fanns ett Maid-cafe på plats, awesome Royal Rose Cafe. Vi bestämde oss för att ta en fika där och blev riktigt bortskämda och uppassade av både Maids och Butlers. Jag beställde en prinsmeny (eftersom jag skulle föreställa en man/kille/bishi/whatever) och fick en klocka att plinga med närhelst jag behövde något.
Av en händelse så råkade en av Butlerna vara en person jag firat nyår med, under ett mindre konvents nyårs-firande. Det var väldigt underligt att plinga om beställningar, första gångerna höll jag på att dö.. Jag blev introducerad till ett underbart Jordgubb/champange-te och beställde en muffin som blev dekorerad vid bordet med kattmönster med chokladsås och strössel. Vi satt kvar länge på maid-cafeet, minst 1 1/2 timme. Vi pratade massa strunt med både varann och maid/butlerna, hur mysigt som helst!  
 
Efter konventet och hemresan tillbaka till Norrtälje köpte vi pizza och åkte hem till och sov över hos en av samuraierna. Vi kollade/slumrade till Final Fantasy-filmen Advent Children på kvällen. Jag blev introducerad till karaktären Cloud Strife under bilturen på förmiddagen och föll fullständigt  pladask när jag fick se honom 'in action'. Så nu har jag bestämt mig att crossplaya honom i framtiden, komplett med blond spretig peruk, emo attityd och stort j''kla svärd i sju delar. Det kommer bli så ägigt, Chibi-Cloud, here I come!! <3
 
På söndagen slappade vi på förmiddagen och hade långfrukost, samt tittade på Game of Thrones (ohh, du underbara serie!!) innan det var dax att åka hem var och en till sig. Jag var dock tvungen att åka hem till landet och hämta axa, var fullständigt dödstrött då jag kom tillbaka till lägenheten kl 18:30 på kvällen.
 
En kul grej är att två i gänget som tävlade vann varsin kategori i Cosplaytävlingen! En samurai vann bästa hantverk och Serenity vann bäst likhet med karaktären. Ni är så värda era vinstert!! <3 Vi firade såklart vinsterna med att baka ihop en läskigt onyttig tårta som vi fikade tillsammans med. Mums!
 
***
Här kommer lite bilder!
 
*
Här är ett av mina pepparkaks-projekt: Scandinavia and the World, som fick följa med som konventsfika.
 
 
*
En fin bild på mig som Hanataro.~
 
*
Gruppbild! <3
 
*
Den läskigt onyttiga men goda tårtan. <3
 
***
Hujjhujj, det blev en hel roman av det här inlägget. Take it or leave it! ^^
 
Free hugs ~
 

Kommentera

Publiceras ej