Tygjakt till Stoff&Stil samt Life of Pi

1kommentarer

Yo!
Det är söndagkväll och jag roar mig med att skriva blogg och lyssna på soundtracket till animen Pandora Heart, plus har finaste axa som fotvärmare. <3
 
Det har det varit en otroligt seg, less och allmänt trött söndag, nästan på en "skjut mig och lämna mig liggandes döende i en snödriva"-nivå. Det var tur att det kom en axa-leverans vid 13-tiden, annars skulle det inte ha varit värt att gå upp ur sängen i förmiddags.
¤
Igår lördag var desto roligare, (fastän trött även då måste jag erkänna..) för det var äntligen dax för Team Ankas tygutflykt till Stoff & Stil! ~
 
Av flera olika anledningar så åkte jag in några timmar tidigare än resten av folket från Norrtälje, och gjorde lite egna ärenden för att fördriva tiden i en råkall snålblåsig huvudstad. Det uppstod lite problem att ta sig från Tekniska Högskolan eftersom delar av röda linjen var ur funktion. Jag valde att lösa färdproblemet genom att ta buss till odenplan och ta gröna tunnelbanan därifrån, tillsammans med majoriteten av röda linjen-resenärerna.. Det var knök-trångt på bussen och det var oerhört intressant att studera andras reaktioner: stress, otrevlighet, inget tålamod, mer stress, men även medmänsklighet och oerhört tålamod från allafall 70% av resenärerna. Vi kom fram tillslut allafall efter många om och men och utan några dråp. 
 
Under min väntetid köpte jag mig en biobiljett inför kvällen, ett bra drag eftersom föreställningen blev fullsatt. Jag hade en värdecheck som behövde användas och jag kände att "Life of Pi" var ett bra val. Jag hann även med att besöka älskade SF-bokhandeln och bestämde mig efter mycket velande att köpa två volymer av Pandora Hearts. En lunch bestående av nudelwok med kyckling planerades även in, ville inte förstöra dagen med att bli hungrig och otrevlig.
 
Vid 13:25-tiden dök resten av gänget upp och vi hade såklart kramkalas! Planerna att utnyttja IKEAs gratisbussar fungerade inte tyvärr, för vi upptäckte efter ca 20 minuters väntande i kylan att de inte gick på helgerna. Vi åkte istället kommunalt till Kungens Kurva utan någon större dramatik och nådde till slut Stoff och Stil. Det visade sig att jag inte var på något köpa tyg-humör, vilket var bra eftersom jag inte heller hade några akuta behov av nytt tyg. Efter den obligatoriska runtkollen parkerade jag mig istället i en stol med min adopterade lillasyster i knät och flummade. Vi utsåg oss till "the guardians of kundvagnar" men det var ingen som brydde sig att lyssna om vårat ärofyllda uppdrag. Många i gänget hittade dem tyger och tillbehör de hoppades hitta, det var härligt!
 
Tyvärr drog tiden iväg för min del och jag var tvungen att lämna gänget och det inplanerade besöket på IKEA för att hinna tillbaka in till Stockholm och biografen Saga. Det gick förvånansvärt smidigt att hitta rätt buss för att komma tillbaka till tunnelbanan igen, desto tråkigare dock att åka ensam. Väl framme i sthlm blev mer väntetid än planerat så jag passade på att avnjuta en varm choklad med grädde på favorit-matstället Urban Coffe, den var lika utsökt som alltid. <3
¤
Lagom till 17:30 anlände jag till biograf Saga och köpte mina obligatoriska popcorn, aldrig bio utan popcorn!! Det var intressant att en film som redan gått i flera veckor kunde locka folk till att fylla en hel salong, men denna föreställning lyckades med denna bedrift.
 
Det var en oerhört intressant film, även om jag var lite för trött för att orka med i alla svängar. Jag vill gärna se den flera gånger i framtiden, för att verkligen förstå den på så många plan som möjligt. Den var väldigt vackert gjord och specialeffekterna var godis för sinnet (allafall för ett otränat sinne^^).
*spoiler* Surikaterna var hur söta som helst, men hela situationen där de befann sig var obehaglig..*spoiler slut*
 
Jag lyckades fånga en buss kl 20:40 hem från tekniska, vilket var tur eftersom jag var trött som en urvriden scones. Blablabla.. Skulle vilja orka skriva bätte avslut men orkar inte.. Såå..
 
Free Hugs~
 

1 kommentarer

Lena jansson

29 Jan 2013 18:43

Bra skrivet och tack för en god middag och fin stund i soffan kram

Kommentera

Publiceras ej